Dan Brown
862_1.jpg

Dan Brown este autorul a numeroase romane, toate devenite bestseller, inclusiv a romanului Codul lui Da Vinci, unul dintre cele mai vândute din toate timpurile.
Numit recent unul dintre primii 100 cei mai influenţi oameni de către revista Time, Dan Brown a apărut în numeroase emisiuni televizate şi i-au fost luate interviuri de către cele mai importante publicaţii. Romanele sale au fost publicate în peste 40 de ţări.

Dan Brown este absolvent al colegiului Amherst şi al Phillips Exeter Academy, unde a şi predat limba engleză înainte de a se dedica în întregime scrisului. În 1996, interesat de spărgătorii de coduri şi de agenţiile de informaţii care operează sub acoperire, a scris primul său roman, Fortăreaţa digitală, devenit imediat bestseller. Plasat în mediul celebrei National Security Agency, romanul analizează graniţa neclară între dreptul la viaţă privată al cetăţenilor şi interesul general pentru securitatea naţională. A urmat un techno-thriller, Conspiraţia, care abordează aceleaşi probleme de moralitate în politică, securitate naţională şi utilizare secretă a ştiinţei.

Fiu al unui matematician strălucit şi al unei profesoare de muzică religioasă, Dan Brown a crescut confruntat cu paradoxul contactului între filozofie şi ştiinţă. Această perspectivă i-a servit ca inspiraţie pentru Îngeri şi Demoni – un thriller ştiinţă vs. religie plasat în Vatican şi într-un laborator elveţian de fizică. În prezent lucrează la o serie de romane ce-l au ca protagonist pe popularul său personaj Robert Langdon.

Soţia lui Dan Brown, Blythe, istoric de artă şi pictor, îl sprijină în activitatea de documentare şi îl însoţeşte în frecventele sale călătorii, cum a fost şi aceea la Paris, unde a stat mult timp la Luvru documentându-se pentru Codul lui Da Vinci.

Codul lui Da Vinci, vândut în peste 40 de milioane de exemplare, este ecranizat, premiera fiind programată pentru data de 19 mai 2006.

Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License