Hans Christian Andersen
69_1.jpg

In aceasta zi a anului 1805 se naste Hans Christian Andersen. Hans Christian Andersen, unul dintre cei mai mari povestitori ai lumii, s-a nascut la Odensk, langa Copenhaga. Tatal sau a murit cand Andersen era copil, astfel ca el a trebuit, pentru scurt timp, sa lucreze intr-o fabrica. Insa el a demonstrat un mare talent pentru limbi straine si a intrat la Universitatea din Copenhaga in 1828. In urmatorul an, el a publicat satira Evadare din Amager, care a devenit prima sa opera importanta. Andersen a scris mai multe piese de teatru care nu au avut succes, insa a avut un oarecare succes cu romanul Improvizatia (1835). Intre timp, se amuza scriind o serie de basme pentru copii, pe care le-a publicat sub forma de culegeri. Prima dintre aceste culegeri, Povesti spuse pentru copii (1835) cuprinde celebrul basm ôPrintesa si bobul de mazareö. Andersen a publicat vreme de cateva decenii noi culegeri de basme, anual sau o data la doi ani. In acest timp, facea calatorii lungi prin Europa, Africa si Asia Mica. Dintre basmele sale, amintim ôRatusca cea urataö, ôMica sirenaö si ôHainele cele noi ale imparatuluiö. A murit in 1875, la varsta de 70 de ani.

Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License